مردان هم زیبایی را دوست دارند؟

بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست مردانه

وقت آن است که به این افسانه پایان دهیم که مردان نمی دانند چگونه از پوست خود مراقبت کنند.

پوست مردان ضخیم‌تر از زنان است، منافذ بزرگ‌تر، غدد چربی توسعه یافته‌تر و لایه شاخی ضخیم‌تر دارند. هورمون‌های مردانه و زنانه متفاوت هستند. غدد چربی و غدد عرق مردانه با شدت بیشتری ترشح می‌شود. علاوه بر این، مقدار ph پوست مردانه بیشتراست.

 

نکات مراقبت از پوست مردان:

اساس مراقبت از پوست مردانه تمیز کردن است، تمیز کردن در واقع اولویت اصلی مراقبت از پوست مردان است. آلودگی های روی صورت را تمیز کنید، اگر تمیز کردن کامل نباشد، پوست به راحتی خشک، زبر و ضخیم می شود. به خصوص قبل از اصلاح، حتما پوست صورت را تمیز کنید. فرآیند شستشوی صورت شما بسیار مهم است. اگر از مقداری صابون یا پاک کننده برای تمیز کردن آن استفاده کنید، بهتر از شستشوی مستقیم آن با آب خواهد بود.

ابتدا یک حوله داغ روی صورت بمالید تا منافذ باز شود، سپس صابون را روی صورت بمالید و با احتیاط و به آرامی ماساژ دهید تا کثیفی منافذ پاک شود. این کار به خاصیت مرطوب کنندگی، حذف چین و چروک  کمک می کند و در عین حال پوست را هیدراته نگه می دارد.

 

پس از تمیز کردن پوست، باید فورا ازکرم مرطوب کننده استفاده کنید تا به طور موثر از خشک شدن پوست جلوگیری کنید، مردان به رطوبت بیشتری نیاز دارند.

لایه مرطوب کننده طبیعی پوست در اثر اصلاح و دلایل دیگر آسیب می بیند و به راحتی رطوبت را از دست می دهد پس از اصلاح به راحتی می توان زخم های کوچک و نامشخصی روی پوست مشاهده کرد. بنابراین حتما از افترشیو و پس از اصلاح برای حالت دادن و آرام کردن پوست استفاده کنید و این کار باعث احیا و شادابی پوست می شود.

 

 

چه عادتی به پوست آسیب می رساند

1 دود

افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض چین و چروک هستند و مستعد ابتلا به پوست چرب و تاول هستند. به طور کلی، افراد سیگاری سرعت رشد تاول ها و چین و چروک های بیشتری دارند، آکنه، جوش بیشتر ناشی از سیگار کشیدن است.

  1. 2. نوشیدنی

مقداری ماءالشعیر را در حد اعتدال بنوشید، اثر آن رفع چین و چروک است. اما اگر از نوشیدنی های الکلی زیاد استفاده می کنید  مستعد آکنه هستید.

3. تا دیر وقت بیدار بمانید

دیر بیدار ماندن نیز برای پوست مضر است. مردها عموما شب ها روحیه بهتری دارند آنها دوست دارند صبح ها  بخوابند به مرور زمان  بدن تعادل خود را از دست می دهد.

دیگران پسندیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *