لیمو آنتی اکسیدان پوست صورت

لیمو سرشار از ویتامین C است، و همین عامل باعث شده به یک آنتی اکسیدان تبدیل شود. آب لیمو در پوست نفوذ می­کند. در نتیجه، در ترکیب با مواد معدنی پوست به عنوان یک ضد عفونی کننده عالی عمل می کند .

لیمو سرشار از اسید سیتریک و ویتامین C است که به آن خاصیت ضد عفونی کننده و ضد لک می دهد. بسیاری از مواد آرایشی برای مقابله با پوست چرب یا چین و چروک صورت، حاوی لیمو هستند. لیموترش معطر به دلیل خاصیت روشن کنندگی آن شناخته می شود.

لیمو یکی از موثرترین میوه ها برای رفع مشکلات پوستی است. و عمدتا آب لیمو پوست موها  و صورت را نرمتر می کند.

آب لیمو به دلیل خاصیت تصفیه کنندگی و ضد عفونی کنندگی شناخته شده است. وسیله ضدعفونی کننده پوست  در برابر لک ها و جوش های سرسیاه است. میزان اسیدیته با تولید سبوم و خشک شدن علائم ایجاد شده توسط آکنه تنظیم می شود.

آب لیمو سرشار از فلاونوئیدها و تانن است. همین عامل لیمو را به یک آنتی اکسیدان طبیعی بسیارموثر تبدیل کرده است.

ویتامین C موجود در آب لیمو قابل نفوذ برای روشن شدن پوست است. فقط یک یا دو بار در هفته چند قطره آب لیمو را  روی  لکه های قهوه ای کوچک بر روی صورت خود بمالید.

این میوه اغلب در تولید محصولات ضد لک وجود دارد. به همین دلیل است که برخی از خانمها از آن به عنوان لوسیون روی پوست استفاده می کنند .

لیمو همچنین اثر براق سازی روی مو دارد. در شستشو  همراه آب، به دلیل نقش تنظیم کننده سموم ، پوست را مانند یک لکه پاک می کند. باعث درخشش مو از ریشه تا نوک آن می شود.

گاهی اوقات، آرنج و زانوی شما خاکستری است. بسیار تیره و کم رنگ است. توصیه می شود مفاصل را با یک لیمو مالش دهید، که باعث می شود اثر خاکستری بلافاصله از بین برود.

آب لیمو به دلیل میزان اسیدیته خاصیت قابض دارد. موادی که دارای pH بالا هستند مانند لیمو می توانند به کاهش التهاب کمک کنند.

به علاوه، اسید سیتریک، نوعی آلفا هیدروکسی اسید ، می تواند به تجزیه سلول های مرده پوست منجر شود .

لیموها همچنین دارای اثرات ضد میکروبی هستند که می توانند به باکتری های پروپیونی باکتریوم آکنه که منجر به آکنه های التهابی می شوند را کاهش می دهند.

در عین حال ، لیمو همچنین دارای اثرات ضد قارچی است، که می تواند به درمان قارچ پوست سرکمک کند.

از آنجا که آب لیمو می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد، ممکن است لکه های پوستی که به پسوریازیس و شوره سر  معروف هستند را نیز در مان کند.

افزایش کلاژن ،برخی از طرفداران استفاده از لیمو بر روی پوست می گویند مرکبات راهی طبیعی برای افزایش کلاژن در صورت شما است.کلاژن خود پروتئینی است که به طور طبیعی با افزایش سن تجزیه می شود و منجر به ایجاد خطوط ریز و چین و چروک می شود.

دیگران پسندیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *