قدرت درخشندگی آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از موثرترین روشهای خانگی برای مبارزه با آکنه است. بسیاری از افراد حتی پس از نوجوانی از آکنه رنج می برند (25 درصد از بزرگسالان که 20 درصد آنها زن هستند). این بیماری که آکنه بزرگسالان یا آکنه دیررس نامیده می شود، بصورت جوش در مناطقی مانند صورت، فک، گردن و پشت  بدن ظاهر می شود. عوامل آکنه در بزرگسالان در هر شخص متفاوت و منحصر به فرد است. این پدیده می تواند در اثر تغییرات هورمونی، بارداری، استرس، آفتاب یا حتی مراقبت های آرایشی نامناسب ایجاد شود. پوست چرب محل رشد و ایجاد لکه و جوش است. خوشبختانه راه حل ها و درمانهای موثری برای غلبه بر این آکنه وجود دارد و قطعاً آلوئه ورا یکی از موثرترین آنها است.
آلوئه ورا، خواص استثنایی برای پوست آلوئه ورا که باربادوس آلوئه نامیده می شود. علت نام گذاری آن به دلیل ذخایر آب و مواد معدنی و استقامت آن در برابر زمستان های سخت است زیرا می تواند چندین سال زنده بماند. آلوئه ورا به طور طبیعی در بسیاری از مناطق گرم جهان (آفریقا ، مدیترانه ، مناطق گرمسیری …) رشد می کند، اما هنوز هم در سراسر جهان به عنوان گیاه آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرد.
دلیل موفقیت آلوئه ورا؟ ترکیب منحصر به فرد این گیاه است. زیرا به آن خواص استثنایی می بخشد. در این گیاه، ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنزیم ها، گلوکز، کاروتن و سالیسیلیک اسید را پیدا می کنیم. بسیاری از اجزایی که به آن خاصیت مرطوب کنندگی، نرم کنندگی، تسکین دهنده، التیام بخش، ضد التهابی و ضد عفونی کننده پوست را می دهد در این گیاه موجود است. از این رو اثربخشی آن در درمان مشکلات پوستی بسیار زیاد است. آلوئه ورا ، یک درمان طبیعی برای جوش ها آلوئه ورا یک محلول قوی ضد آکنه است. ابتدا به لطف خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده، باکتری های موجود روی پوست را کاملا از بین می برد و از ظاهر شدن و تکثیر آنها جلوگیری می کند. در مورد اقدامات درمانی و لایه برداری آلوئه ورا، به تحریک ترمیم پوست و کاهش زخم های آکنه کمک می کند. سپس آلوئه ورا با قدرت مرطوب کننده، تغذیه کننده و بازسازی کننده، آبرسانی روی اپیدرم را حفظ و تقویت کرده و به آن اجازه می دهد در بهترین شرایط خود را احیا کند. در نهایت، آلوئه ورا از خواص پاک کننده و تنظیم کننده چربی بهره گرفته و باعث بهبود بافت پوست و مبارزه با اثر چربی پوست مستعد آکنه می شود. نحوه استفاده از آلوئه ورا برای مبارزه با آکنه برای مبارزه موثر با آکنه، آلوئه ورا به صورت خارجی استفاده می شود و روی پوست ماساژ داده می شود. بعد از استفاده از ژل آلوئه ورا در طول روز باید صورت خود را بشویید، زیرا در طول روز ممکن است نیاز به آرایش داشته باشید، اگر صورت خود را نشویید باعث آرایش ناهموار، چسبناک و ناراحت کننده خواهد شد. اگر در شب استفاده می کنید، می توانید آن را نشویید، اما آن را خیلی غلیظ نکنید. در شب، پوست ما باید خودش را ترمیم کند و همچنین نیاز به تنفس دارد.ژل آلوئه ورا خیلی غلیظ منافذ را مسدود می کند و باعث می شود پوست نفس نکشد و ترمیم آن مشکل باشد.

دیگران پسندیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *