فواید بخور در پاکسازی پوست

یکی از راه های پاکسازی ،مراقبت و سلامت پوست استفاده از بخور می باشد .بخار آب تاثیر بسیار زیادی بر روی انواع پوست های مختلف دارد . بخور دادن باعث می شود پاکسازی پوست می شود حتی برای افرادی که آکنه و جوش دارند مناسب است زیرا چربی را از صورت آنها خارج می‌کند .

رطوت باعث می شود لایه های سطحی پوست صورت مرطوب شود . در نتیجه پوست لایه برداری می‌شود و سلول های مرده از بین می روند ،پوست شفاف و صاف می شود .

از طریق بخار یا سونا صورت می توانید پوست خود را به روشی طبیعی تمیز کنید. دلیل این امر گرمای ناشی از بخار منافذ و سموم را باز می کند ، خاک ، پوست مرده و باکتری ها به راحتی و با سرعت بیشتری از بین می‌روند .به این دلیل که بخار باعث می‌شود پوست شما خیلی بیشتر از حد معمول عرق کند و در نتیجه ، ناخالصی ها با سرعت بیشتری از طریق منافذ پوست از بین می روند .

از بین بردن آرایش اقدام بسیار مهمی است که به زمان و توجه نیاز دارد. در حقیقت ، اگر آرایش خود را روی صورت بماند و پاک نکنید ، می تواند دلیل بسیاری از مشکلات زیبایی ، کک و مک یا حتی آکنه باشد.

بخار یک روش طبیعی برای از بین بردن آرایش و بازسازی پوست از لایه های بیرونی  است. آرایش باقی مانده بر روی صورت  و همچنین باکتری هایی که توسط اسفنج ها و برس ها  بر روی صورت ایجاد می‌شوند را از بین می برد.

پوست یکی از اصلی ترین مراحل پاکسازی پوست بخور دادن  است. استفاده از بخورهایی که در آن از روغن های گیاهی مانند گل سرخ،  زیتون ، بابونه، آویشن استفاده شود، در پاکسازی پوست موثر‌تر خواهند بود .

علت اصلی بروز آکنه مسدود شدن منافذ پوست است. با مسدود شدن منافذ پوست ، پوست شما تحریک می شود و در برخی موارد عفونتایجاد می کند .بخار دادن بهترین راه برای از بین بردن سریع جوش است. وقتی بخار داغ با صورت شما تماس می گیرد ، شروع به تعریق می‌کنید و در نتیجه ، منافذ پوستی شما باز می شود. این بخار به تجزیه چربی سخت موجود در منافذ و از بین بردن آلودگی ها و باکتری هایی که ممکن است در ایجاد آکنه تاثیر داشته باشد ،کمک می کند.اگر به تازگی جوش زده اید ، بخار به بیرون آمدن چرک کمک می کند ، و طول عمر آن را کوتاه می کند و خطر زخم را کاهش می دهد .

پوست مرده باعث می شود پیرتر و خسته به نظر برسید. یکی از مزایای اصلی بخار این است که به پوست شما این توانایی را می دهد تا با از بین بردن پوست مرده ، جوان تر به نظر برسید .

همچنین ، هرچه پیرتر شوید ، تولید سلول های جدید پوست و ریختن سلول های مرده برای بدن دشوارتر است. سونا صورت منظم می تواند به شما در تحریک پوست برای مقابله با این مشکل کمک کند. بخار به نرم شدن لایه برداری سلولهای مرده پوست کمک می کند ، این بدان معنی است که شما می توانید. لایه  های مرده پوست را به راحتی لایه برداری کرده و لایه جدیدی از پوست زیر را آشکار کنید.

دیگران پسندیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *