سه ماسک عالی برای لایه برداری

پوست شما که به عنوان یک مانع محافظ بین بدن و عناصر ناخواسته در محیط عمل می کند ، از دو لایه مجزا تشکیل شده است: لایه بیرونی به نام اپیدرم و لایه زیرین درم نامیده می شود .سلول های پوستی سالم به تدریج از طریق پوست بالا می روند تا به سطح خارجی برسند.

این سلول ها از یک پروتئین فیبری نفوذ ناپذیر به نام کراتین تشکیل شده اند. این سلول های سالم در حالی که از پایه اپیدرم به سمت سطح خارجی حرکت می کنند ، تمام مکانیسم های سلولی خود را از دست می دهند و به یک ساختار نردبان مانند سرشار از کراتین تبدیل می شوند.

دو هفته تا یک ماه طول می کشد تا سلول پوست چرخه زندگی خود را کامل کند و به لایه بیرونی پوست موسوم به لایه شاخی برسد.

لایه شاخی حدود 15-20 لایه از سلولهای مرده پوست است که با گذشت زمان از طریق لایه های پوست عبور می کند و در نهایت با روشی به نام لایه برداری برداشته می شود. هر ساعت تا 40000 سلول پوست ریخته می شود و انجام کامل لایه برداری ماهانه حدود یک سلول طول می کشد.

همانطور که سلول های مرده سطح لایه شاخی به تدریج از بین می روند ، سلول های جدید برای جایگزینی آنها به سطح حرکت می کنند.

بنابراین ، این گردش طبیعی سلول های پوستی هر ماه منجر به جوان سازی پوست می شود .

چند روش درمانی خانگی برای خلاص شدن از سلول های مرده پوست

ماسک صورت بلغور جو دو سر 

بافت دانه ای بلغور جو دوسر، به عنوان یک ماده لایه بردار طبیعی عالی برای انواع پوست عمل می‌کند. مواد معدنی موجود در آن به از بین بردن سلول های مرده پوست ، سموم اضافی و سایر ناخالصی ها کمک می کند.

به علاوه ، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بلغور جو دوسر برای پوست شما مفید است و پروتئین موجود در آن از هدر رفتن آب جلوگیری می کند تا پوست شما برای مدت طولانی تری مرطوب بماند.

 دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را در یک کاسه بریزید. 2 قاشق غذاخوری ماست ساده و 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. این مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیر شود. خمیر را به صورت خود بمالید و با حرکات دورانی ماساژ دهید تا سلول های مرده پاک شود. آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید ، سپس آن را با آب سرد بشویید. یک مرطوب کننده ملایم بزنید.

    گزینه دیگر مخلوط کردن دو قاشق غذاخوری آرد جو دوسر ، دو یا سه قاشق چای خوری عسل ، دو قاشق چای خوری آب لیمو و کمی آب برای تهیه خمیر است. این بلغور جو دوسر را به آرامی و چند دقیقه روی پوست خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه دیگر روی آن بماند و سپس آن را بشوییید. 

 صورت خود را با شکر و روغن زیتون مالش دهید

مخلوطی از شکر و روغن زیتون برای انواع پوست مناسب است. بافت نرم قند به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند.روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای پوست شما عمل می کند.از این لایه بردار می توان برای لایه برداری تمام قسمت های بدن از جمله لب ها استفاده کرد.

   نصف فنجان شکر خوب و 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر را خوب مخلوط کنید.   2-3 قاشق چایخوری عسل و کمی آب لیمو به مخلوط اضافه کنیداین مخلوط را روی پوست خود بمالید و آن را برای چند دقیقه با حرکات دورانی مالش دهیدبا آب ولرم بشویید ، سپس پوست خود را به آرامی خشک کنید. هفته ای یک یا دو بار از اسکراب قند استفاده کنید.

 استفاده از کیسه های چای سبز می تواند مفید باشد

اگر به دلایل سلامتی چای سبز می نوشید ، می توانید با بازیافت کیسه های چای دست دوم در یک لایه بردار عالی ، حق دو برابر داشته باشید.

بافت کمی خشن برگ های چای سبز می تواند پوست شما را از بین ببرد تا سلول های مرده پوست ، آلودگی ها و سایر ناخالصی ها را از بین ببرد. علاوه بر این ، چای سبز رنگ پوست را بهبود می بخشد، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و پوست شما را سالم می کند.

چای سبز همچنین دارای توانایی ضد التهاب و ضد سرطان است.

دیگران پسندیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *