5 راهکار فوق‌العاده برای داشتن پوستی نرم

با توجه به اهمیت پوست در زیبایی، روش های مختلفی برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست، ابداع شده است. پوست نرم و صاف، اغلب رنگ درخشان دارد. اما گاهی پوست به علت آلودگی، مصرف دخانیات، نور خورشید و نیز کمبود خواب، خراب می شود. ضرورت دارد که هر شخص، ابتدا با نوع پوست خود آشنا شود، سپس اقدامات لازم را برای درمان و بهبود پوست انجام دهد. چگونه پوستی نرم داشته باشیم؟ پوست خشک، خط دار، سفت و پر از جوش، زیبایی ظاهری شما را کاهش می دهد. علائم پیری در افرادی که به پوست خود توجهی ندارند، زودتر نمایان می شود. هر شخصی رؤیای داشتن پوست زیبا را دارد! چگونه در تمام طول سال، پوستی نرم داشته باشید. راز داشتن پوستی زیبا، یک‌دست و سالم در چیست؟ اقدامات مراقبتی ساده ای که باید به صورت روزانه برای داشتن پوستی سالم و زیبا انجام دهید، عبارت است از
١. لایه‌برداری زمانی که قصد دارید سلول های مرده پوست را حذف کنید، منافذ پوستی را مسدود و احساس نرمی و لطافت پوست را افزایش دهید، بهترین کار، لایه‌برداری است. همچنین لایه‌برداری، عمل میکروسیرکولاسیون را انجام می‌دهد یعنی میکروب های بیرونی پوست را پاک‌سازی می کند؛ درخشندگی پوست را افزایش می‌دهد؛ علائم پیری را کاهش داده و از همه مهم‌تر این‌که باعث تسهیل نفوذ مواد فعال به پوست می شود. اما مراقب باشید که در این کار، زیاده‌روی نکنید. یک یا دو بار در هفته برای پوست صورت، کافی است. ٢. رطوبت پوست خود را مرطوب نگه دارید. پوست، حاوی ذخایر آب مخصوص به خود است. به‌این‌معنا که پوست اگر به‌اندازه‌ی کافی، آب مخصوص را در خود نداشته باشد، نرم و لطیف و سرزنده نمی‌ماند. در سطح پوست، عمل آب‌رسانی مرتب انجام می‌شود تا پوست دچار کم‌آبی نشده و کم‌آبی باعث کدرتر شدن پوست نشود و هم‌چنان پوست را نرم‌تر و درخشان‌تر حفظ کند. نکته‌ی مهم و قابل توجه این‌که اگر پوست در معرض حملات تهاجمی مانند آلودگی هوا، نور شدید خورشید، کم‌آبی و بی‌خوابی، قرار گیرد، میزان زیادی آب از دست می‌دهد و در نتیجه، حساس‌تر می‌شود. با استفاده از یک مرطوب کننده روزانه غنی از ویتامین‌های پوستی، پوست خود را مرطوب نگه دارید.
٣. به پوست خود حمله نکنید لایه‌برداری های مکرر، سازگاری ضعیف، آب خیلی داغ و صابون های شوینده، عواملی هستند که باعث حساسیت پوست می‌شود. پوست‌تان، آگاه به عملکرد شما است! و نسبت به آن، واکنش نشان می‌دهد. یعنی متناسب با رفتارتان، ممکن است خشک‌تر، زبرتر و یا درخشان‌تر و شاید کمی نرم شود. روزانه از صابون های ملایم استفاده کنید. زیاد با آب داغ استحمام نکنید و هنگام بیرون آمدن از حمام و استخر، خود را کاملاً خشک کنید. ۴. مراقبت های شبانه نکته دیگر این‌که برای داشتن پوستی نرم، از مراقبت های شبانه غافل نشوید. زیرا در هنگام خواب، بدن وارد حالت “ترمیم” می شود. در حالی که در طول روز، سلول ها، خود را در برابر تهاجمات خارجی محافظت می کنند. درواقع، خواب، زمان مناسبی برای ترمیم، تکثیر و بازسازی سلول های آسیب دیده، است. ۵. دوری از اشعه خورشید هر فردی که دچار آفتاب سوختگی شده باشد، می داند که پس از مرحله قرمزی، لایه برداری پوست، مناسب نیست. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و پوست سفت، از قرار گرفتن در برابر اشعه UV پرهیز کنید. با این‌کار نه تنها نرمی و درخشندگی پوست خود را دارید بلکه جوانی پوست خود را نیز حفظ خواهید کرد. همانطور که می دانیم، خورشید در عین حال که برای حفظ سلامتی لازم است، نقش اساسی در پیری پوست دارد.

دیگران پسندیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *