علائم و درمان پوست حساس

روند مراقبت از پوست سال به سال تغییر می کند، به طور کلی کرم ها و لوسیون های متفاوتی هر روز وارد بازار می شود. با این حال، بسیاری از مردم از مشکلات پوستی رنج می برند. پوست به دلیل وجود لایه های متعدد محافظ اولیه بدن محسوب می شود هر لایه عملکرد خاصی دارد. اما وقتی پوست خیلی حساس باشد چگونه از خود محافظ می کند؟ مهم است که نوع پوست خود را بشناسید تا از آن  به خوبی محافظت کنید. پوست حساس یک مشکل پوستی است که بخش بزرگی از مردم را درگیر می کند. این تعداد هر روز در حال افزایش است و تقریباً از هر 3 بزرگسال 1 نفر از این مشکل رنج می برد. پوست حساس را نباید با پوست آلرژیک اشتباه گرفت. پوست آلرژیک با خارش و گاهی با سوزش همراه است.
چگونه پوست حساس را تشخیص دهیم؟ برخلاف تصور عموم، پوست حساس یک نوع پوست نیست بلکه یک بیماری است، درست مانند پوست کدر یا کم آب. به این ترتیب، هرکسی می تواند در برهه ای از زندگی خود دارای پوست حساس شود. این نوع پوست با قرمزی، ناراحتی و التهاب مشخص می شود، علاوه بر این، ممکن است احساس سوزن سوزن شدن و گرما داشته باشید. التهاب می تواند به دلیل مشکلات مختلف پوستی از جمله آکنه، اگزما، کم آبی بدن و غیره روی پوست ظاهر شود. بسیار مهم است که علت واکنش پذیری بیش از حد پوست خود را بیابید. عوامل زیاد و متفاوتی وجود دارد که زمینه را برای واکنش پوست فراهم می کند. مواد شیمیایی، استرس، عدم تعادل هورمونی، تغییر دما، مشکلات پوستی متعدد، شرایط اقلیمی و آلودگی عواملی هستند که نفوذپذیری پوست را کاهش و تحریک پذیری آن را بالا می برند. چرا باید از پوست حساس مراقبت کرد؟ از آنجا که سد محافظتی پوست مختل شده است، مراقبت از پوست بسیار مهم است.  محصولات تحریک کننده و صابون های کف دار استفاده نکنید.
برای ترمیم پوست، انتخاب روشهای درمانی حاوی اسیدهای چرب یا روغن های گیاهی متناسب با این وضعیت پوست ضروری است. اگرظاهر پوست شما قرمز و ملتهب شده است، باید از موادی با خواص آرامش بخش مانند آلوئه ورا استفاده کنید. مهم است که از محصولات ملایم و طبیعی استفاده کنید که حاوی مواد افزودنی مصنوعی نیستند. برای ترمیم خود پوست، استفاده از محصولات و کرم هایی که باعث تغذیه پوست می شوند و به ترمیم سد پوستی از داخل کمک می کنند، ضروری است. استفاده از کرم ها و پمادهایی که روی پوست لایه خارجی ایجاد می کنند توصیه نمی شود. زیرا این کرم ها پوست را می پوشانند اما پوست را ترمیم نمی کنند. اگر پوست فقط به دلیل خشک بودن بسیار حساس  شده است، درمان این پوست راحت تر به نظر می رسد. به دلیل اینکه کرم ها و ماسک های تغذیه کننده و آبرسان مخصوص پوست های خشک طراحی شده اند که می توانند سوزش و سایر قرمزی ها را از بین ببرند. مراقبت از پوست های حساس به خصوص در زمستان باید بیشتر شود و تا حد امکان صبح و عصر از کرم های غنی و مغذی استفاده کنید.

دیگران پسندیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *