درخشندگی پوست اطراف چشم

تکنیک های زیبایی برای محو شدن تیرگی­های چشم

چشم ها در بالای چشمگیرترین قسمت صورت قرار دارند.چشم ها منعکس کننده سن و سلامت ما هستند. کلاژن و الاستین فیبرهای پروتئینی موجود در سلولهای پوستی هستند که به آن قدرت و قابلیت ارتجاعی می دهند. متأسفانه، تولید آنها با گذشت زمان و افزایش سن کاهش می یابد. به همین دلیل پوست نازک می شود و توانایی بهبود خود را از دست می دهد.

از زیر چشم، در سطح پلک پایین، یک شبکه خون و لنفاوی بسیار پیچیده عبور می کند.

پوست اطراف چشم حداقل سه برابر شکننده تر از  پوست صورت است، سیاهی دور چشم یک نگرانی بسیار شایع است. معمولا از 30 سالگی به بعد بوجود می آید، حلقه های تیره، چشم را خسته و کوچک نشان می دهد.

چرا ما سیاهی حلقه داریم؟

سیاهی دور چشم به دلایل مختلفی تشکیل می شود، خستگی بر گردش خون تأثیر می گذارد و سرعت آن را کاهش می دهد. در نتیجه، خون در زیر پوست راکد می شود و آن را لک می کند. اما کمبود خواب تنها دلیل ظهور آنها نیست. حلقه های تیره اغلب ارثی هستند یا  در اثر روند طبیعی پیری ایجاد می شوند. مصرف الکل و تنباکو نیز می تواند باعث ایجاد آن شود.

از دست دادن چربی ، نازک شدن پوست و افتادگی پوست از دلایل مهم سیاهی دور چشم می باشد.

 با از دست دادن چربی پوست نازک و شفاف شده و باعث می شود شبکه های وریدی دیده شوند، از این رو دور چشم کبود به نظر می رسد. زمانی که پوست شل می شود اطراف چشم  پف می کند، معمولا تیره تر دیده می شود.

می توانید برای درمان یک پوست آویزان ابتدا چربی اضافی کنید. اما به دلیل اینکه ناحیه زیر چشم بسیار ظریف است و ممکن است عواقب خطرناکی داشته باشد بهتر است از راه های طبیعی درمان نمایید .

با پنبه یک کرم روزانه به ناحیه چشم بمالید. روغن جوجوبا، روغن گل گاوزبان، روغن گل محمدی و روغن آرگان را می توان روزانه با ضربه کمی با نوک انگشتان در اطراف نواحی چشم مالید تا گردش خون کمی فعال شود.

خیار نیز می تواند گزینه خوبی باشد زیرا حاوی 96٪ آب و پر از ویتامین C و E   است. آووکادو به دلیل داشتن ویتامین های B و E همیشه غذایی بسیار سالم بوده و باعث تحریک تشکیل کلاژن می شود.  که به پوست در مبارزه با پیری کمک می کند.

سفید تخم مرغ، به دلیل عملکرد آن در افتادگی پوست ، به ما کمک می کند تا تنش را کنترل کنیم و از افتادگی و چین و چروک پوست جلوگیری کنیم.

 

دیگران پسندیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *