نکاتی مهم برای داشتن موهای زیبا

داشتن موهای زیبا و بلند آرزوی هر زنی می باشد . برای اینکه موهای یک دست و زیبا داشته باشیم ابتدا ضروری است که شکنندگی موها و آسیب‌های آن را کاهش دهید .

برای جلوگیری از شکستن موها بهترین کار تغییر نحوه شستن آنها است . باید شستشو را در یک جهت انجام دهید و کاملا به صورت آرام و نرم  شستشو دهید .

درجه‌ی حرارت آب برای شستشوی مو، بسیار اهمیت دارد. درجه حرارت کاملا معمولی برای شستن موها نیاز دارید ، استفاده از آب داغ موها را خشک و شکننده میکند .

برای شستن موها بهتر است از مواد شوینده فقط دو یا سه بار در هفته استفاده کنید .چربی طبیعی که در داخل مو وجود  دارد ، همچون یک نرم کننده عمل می کند و مدام شستن ، باعث خشکی و شکستگی موها می‌شود .

موها باید بوسیله یک حوله نرم خشک شود و از چنگ زدن و شانه زدن در حالت خیس کاملا خودداری کنید .

زمانی که پوست سر خود را ماساژ می‌دهید ، ریشه های مو قوی‌تر می‌شود . می‌توانید این کار را با روغن های گیاهی انجام دهید . دو سه دقیقه در روز جریان خون را در سر تحریک می‌کند. از نوک انگشتان برای ماساژ استفاده کنید، در نتیجه ریشه های موها قوی‌تر می شود .

استفاده روزانه از روغن های معطر و گیاهی باعث نرم شدن و لطافت مو می شود .

رژیم های غذایی مناسب نیز در زیبایی مو‌ها تاثیر دارند . امگا 3 و روغن ماهی در رشد موها اهمیت دارند . موها در آب و هوای گرم رشد بیشتری دارند . مکمل ها و آب کافی از خشکی و وز بودن موها جلوگیری می‌کند .

برای این که از موخوره پیشگیری کنید . ماهی یک بار ، چند اینچ از موهای خود را کوتاه کنید . انتهای موها را با روغن های گیاهی چرب کنید . قبل از خواب موها را شانه بزنید و از بالش نخی استفاده کنید تا موخوره ایجاد نشود.

بسیار‌ی از خانم ها دوست دارند موهایی با رنگ های متنوع داشته باشند . در نتیجه بسیار از رنگ مو استفاده می‌کنند . مواد شیمیایی آسیب بسیار زیادی به تارهای مو وارد می‌کند و موها شکننده و ضعیف می‌شوند .

 مهم نیست موی نازک ، زخیم یا مجعد دارید موی خود را دوست داشته باشید . مرتب آن ها را چک کنید

تغییرات اصلی مو در دوران بلوغ اتفاق می افتد . موی بافته شده  نیز نیاز به مراقبت دارد. هنگامی که موی خود را می بافید بهتر است مانع از کشیدن و درهم پیچیده شدن موها شوید . زیرا به ریشه های مو آسیب می رساند .

قبل از سشوار کشیدن بهتر است 80 درصد مو های خود را خشک کنید تا باعث سوختگی مو ها نشوید استفاده مدام از سشوار خشکی  و زبری مو ها را افزایش می دهد .

از بستن موهای خود جدا خود داری کنید . زیرا ریشه های مو بشدت آسیب می بیند .

اگر عاشق شنا در استخر یا اب های دریا هستید باید بدانید ، آب شور و کلر به پوست سر و ریشه موها آسیب می رساند . بهتر است از کلاه شنا استفاه کنید و بعد از شنا آنها را به خوبی شستشو دهید .

دیگران پسندیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *