آبرسانی صورت بدون مواد شیمیایی

داشتن پوست زیبا و درخشان آرزوی تمام زنان دنیاست !
پوست صورت بسیار حساس و لطیف است و براحتی آسیب می بیند . عوامل زیادی در زیبایی صورت نقش دارند.
زمانی که در معرض هوای آلوده ،سرمای شدید ،نور خورشید ،گرمای هوا، در حین ورزش کردن و حتی احساسات منفی داشتن قرار می گیرید پوست آب خود را از دست می دهد ،خسته و کدر به نظر می رسد و اگر توجهی به پوست خود نداشته باشید به مرور زمان زبر ،خشک و پوسته پوسته می شود و زیبای صورت شما از بین می رود .

برای اینکه همیشه پوستی درخشان ،نرم و لطیف داشته باشید حفظ رطوبت پوست بسیار مهم است.بین پوست خشک و پوستی که آب خود را از دست داده است فرق بسیاری وجود دارد.زمانی پوست دچار کم آبی می شود که لایه های سطحی پوست آب خود را از دست دهند.علائم کم آبی به صورت واضح بر روی پوست مشخص می باشد .
برای جلوگیری از کاهش روند پیری و کم شدن چین و چروک پوست، باید همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید.
پوست صورت از لایه های مختلفی تشکیل شده که سطحی ترین لایه آن بسیار نازک است و از سلول های مرده ساخته شده است .وظیفه اصلی این لایه حفاظت از عوامل خارجی و بیرونی می باشد و مانع از تبخیر بیش از اندازه آب پوست می شود ، در واقع پوست را مرطوب نگه می دارد .برای آبرسانی بهتر است از مواد طبیعی استفاده کنید تا نتایج بهتری بدست آورید .
روغن زیتون
روغن زیتون سرشار از امگا9 می باشد که ضد پیری و چین و چروک پوست است .این روغن تسکین دهنده التهاب پوست،خشکی و جوش می باشد . آبرسان خوبی برای پوست های خشک و حساس محسوب می شود .
روغن نارگیل
منبع تغذیه مناسبی برای پوست صورت می باشد .باعث لطافت و نرمی پوست می شود .یک آبرسان و لایه بردار قوی محسوب می شود . پوستهایی که دارای جوش یا آکنه هستند نباید از این روغن استفاده کنند.


عسل
عسل خاصیت ضد باکتری و همچنین خاصیت ضد قارچی دارد ،نرم کننده طبیعی و پاک کننده پوست می باشد .باکتری ،قارچ و مواد آلوده خارجی و بیرونی پوست را از بین می برد. بهتر است عسل را روی قسمت های خشک پوست بمالید و چند دقیقه نگه دارید . سپس آن را بشورید و با یک کرم نرم کننده طبیعی آن را ماساژ دهید.
خیار
ماسک خیار محبوب ترین ماسک خانگی هنوز مطرح می شود !
خیار از90 درصد آب ،ویتامین و پروتئین شکیل شده است. دارای خواص مرطوب کننده ، آنتی اکسیدان و شاداب کننده است،خشک ترین پوست را تغذیه می کند و باعث درخشندگی پوست می شود .هم می توانید از خود خیار و ترکیب خیار و ماست برای آبرسانی استفاده کنید

ژل آلوئه ورا
آلوئه ورا به دلیل مزایای آن از دوران باستان شناخته شده و مورد استفاده می باشد . از 99٪ آب تشکیل شده است ، یک گیاه معجزه آسا با بسیاری از خواص مرطوب کنندگی و درمانی است. همچنین با از بین بردن ناخالصی ها و تحریک تجدید سلول ، با سموم اضافی مبارزه می کند. در صورت آفتاب سوختگی فوراً پوست را شاداب می کند و باعث تغذیه عمیق آن می شود.
توجه به پوست و آبرسانی خوب باعث می شود پوست لطیفی داشته باشید در نتیجه راحت تر می‌توانید آرایش کنید.

دیگران پسندیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *