تاثیرگوجه فرنگی در زیبایی پوست

طبیعت مملو از رازها و فواید سلامتی بسیاری است که اکثر مردم نمی دانند. گوجه فرنگی برای تقویت ایمنی بدن ، جلوگیری از لخته شدن خون ، کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول در خون مفید است. آنها برای استخوان ها و دندان ها مفید هستند و دارای چندین فواید سلامتی هستند. با این حال ، اگر به دنبال پوستی تمیز و شفاف هستید ،این میوه کوچک نه تنها دارای مواد مغذی کافی است ، بلکه برای بهبود و درمان بیماری های مختلف پوستی نیز عالی است.

استفاده از گوجه فرنگی به عنوان بخشی از برنامه روزمره مراقبت از بدن می تواند به پاکسازی پوست از جوش های آکنه و جای زخم کمک کند. این میوه سرشار از ویتامین های A – C- E- K – B6 است که بسیاری از مواد مغذی را به پوست می رساند و به باریک شدن منافذ کمک می کند. علاوه بر این ، اسیدیته گوجه فرنگی میزان pH پوست شما را تنظیم می کند. گوجه فرنگی همچنین دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان به ویژه لیکوپن است که یک عمل ترمیم و بازسازی کننده برای پوست محسوب می‌شود .علاوه بر این ، تقریباً 90٪ آب دارد که به آبرسانی و تصفیه بافت پوست کمک می‌کند.

نکاتی برای تصفیه پوست

یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید. سپس این محلول را روی نقایص پوست خود بمالید. بگذارید حداقل پنج دقیقه روی آن بماند و آن را با آب ولرم بشویید. مقدار بالای ویتامین C لیمو ، عملکرد آنتی اکسیدانی گوجه فرنگی را افزایش می دهد.

 ماسک لایه بردار

ماسک طبیعی گوجه فرنگی خود را در خانه درست کنید و آن را به عنوان  یک لایه برداری عمیق استفاده کنید. برای این کار ،  دانه های گوجه فرنگی  را جدا کنید . سپس گوشت را خرد کنید. سپس خمیر حاصل را روی صورت خود قرار داده و بگذارید به مدت یک ساعت پوست شما را تغذیه کند. سپس بشویید. این ماسک قرار است هفته ای یک بار انجام شود.

می توانید پوره خیار یا ماست به ماسک اضافه کنید. آنها اثر نرم کنندگی خواهند داشت. ماست حاوی روی و اسید لاکتیک است که به مبارزه با لکه های پوستی و جای زخم و از بین بردن قرمزی کمک می کند. خیار ، یک  خنک کننده است که به سفت شدن منافذ کمک می کند.

ماساژ

ماساژ با آب گوجه فرنگی خالص در برابر آکنه های جزئی بسیار عالی است. فقط گوجه فرنگی خود را به دو نیم کرده و گوشت را روی مناطق آسیب دیده بمالید. بگذارید آب برای پانزده دقیقه برای نفوذ عمیق منافذ عمل کند. سپس بشویید. گوجه فرنگی غنی از آب است و دارای آنتی اکسیدان هایی است که به آبرسانی به پوست کمک می کند .

گوجه فرنگی دارای خاصیت ماندگاری طبیعی است ، و آن را به یک مواد ایده آل برای از بین بردن  روغن اضافی از صورت تبدیل می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که صورت خود را با یک تکه گوجه مالش دهید یا فقط آب آن را به صورت خود بمالید و برای چند ثانیه با حرکات دورانی مالش دهید.

منافذ باز پوست می توانند پدیده ای قابل مشاهده باشند ، اما برای رفع این مشکل نیز روش های درمانی وجود دارد. به جای استفاده از مواد شیمیایی روی پوست برای خلاص شدن از شر این شرایط ، می توانید از گوجه فرنگی برای درمان این پوست برای خود استفاده کنید. این ماده طبیعی نه تنها منافذ باز پوست را کاهش می دهد ، بلکه برای جلوگیری از جوش های سرسیاه و جوش های سفید روی پوست نیز بسیار مفید است.

دیگران پسندیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *