از پوست کم آب چگونه مراقبت کنیم ؟

تفاوت زیادی بین پوست خشک “واقعی” و پوست کم آب وجود دارد.


پوست های خشک سموم کافی تولید نمی کند ، و منافذ کوچکتری دارند ، اغلب خشن و کسل کننده به نظر می رسند . کمبود چربی باعث ایجاد شکنندگی در سطح انسجام سلول می شود ، و چین و چروک ها بیشتر مشخص می شوند. برای جبران این کمبود ، علاوه بر نیاز به آب رسانی ، به مواد چرب نیز نیاز دارید.
کاهش استرس در زیبایی شما تاثیر دارد . آیا احساس استرس می کنید؟ اهمیت مراقبت از سلامت روان بیش از هر زمان دیگری ضروری است.در زمان های نامشخص ، استفاده از درمان های زیبایی برای خود درمانی به طور فزاینده ای محبوب شده و ثابت شده است که یک روش موثر برای کاهش اضطراب و افسردگی است.
پوست خشک لزوماً کم آب است ، کمبود سموم باعث تبخیر آب از پوست می‌شود.
انواع پوست ، آکنه ، طبیعی ، ترکیبی می تواند از کمبود آب بدن برخوردار باشد ، زیرا می تواند روشن یا تیره باشد. این بدان معناست که آب آنها رو به اتمام است و سلولها در حال خشک شدن هستند و نه اینکه غدد چربی در حال کند شدن هستند.
گرمایش و تهویه مطبوع سطح رطوبت جو و در نتیجه اشباع اپیدرم را کاهش می‌دهد .خورشید ، با ضخیم شدن لایه شاخی ، میزان سلول های “خشک” را افزایش می‌دهد . مواد آرایشی اجازه می دهند آب صورت تبخیر شود. ماسکی که روی پوست خشک می شود علاوه بر چربی آب را نیز جذب می‌کند . لوسیونی که روی پوست خشک می شود ، با تبخیر شدن ، آب را از سلول ها شسته و از بین می برد.پودرهای آرایش آب و سموم محافظ را جذب می کنند. همیشه باید از ماسک های مرطوب استفاده کنید .
برخی از درمان های دارویی رسوب زدایی پوست تعداد سلول های مرده در سطح پوست را افزایش می دهد و باعث ایجاد احساس خشکی و ناراحتی می شود. پوست خشک یا کم آب نیاز به آبرسانی دارد!

با “مرطوب کردن” ، نگه داشتن آن و نفوذ در لایه های بالایی اپیدرم سطح پوست مرطوب می شود.
برای پوست خشک ، چربی نیاز است . برای پوست‌های کم آب و همچنین برای پوست های خشک ، مواد موثر غیرچرب باعث می شود ، آب را در سطح پوست باقی بماند .
علت کمبود آب در این نوع پوست جوش های سرسیاه است که از جاری شدن سموم جلوگیری می‌کند ، برای آبرسانی ، یک مرطوب کننده بدون چربی در صبح ، برای آزاد کردن منافذ و درمان جوش ها ، مفید می باشد .
آبرسانی به پوست کم آب اهمیت بالایی دارد . زیرا از خشکی ، ترک خوردن ،پوسته شدن و زبر شدن جلوگیری می کند
خوردن میوه و سبزیجات به دلیل ویتامین و آنتی اکسیدان های فراوان ، منبع مناسبی برای آبرسانی به پوست می باشد . مصرف روزانه آب هم اهمیت فراوانی دارد . نباید بگذارید بدن شما کم آب شود یا احساس کم آبی کنید ، چون بلافاصله پوست شما خشک می شود .

دیگران پسندیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *