نکات طلایی مراقبت از ناخن ها

ناخن‌ها انعکاسی از سلامت بدن هستند.   

زیبایی و سلامت ناخن، تاثیر زیادی در زیبایی دستان ما دارد. ناخن‌ها بخش ظاهری و بیرونی زیبایی دست‌‌ها محسوب می‌شوند . معمولا دست اولین عضو بدن است که توجه اشخاص را به خود جلب می‌کند .دست‌ها را زودتر می‌بینیم و لمس می‌کنیم پس زیبایی و لطافت دست و ناخن از اهمیت زیادی برخوردار است.
دستان ما در تمام طول روز مشغول به فعالیت‌های مختلفی هستند و با مواد مختلفی درتماس اند . در واقع ناخن‌های ما بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند . روش‌های طبیعی مختلفی وجود دارد تا زیبایی و استحکام ناخن ها را افزایش دهیم .
ابتدایی‌ترین کاری که می‌توانید برای داشتن ناخن های زیبا انجام دهید، شستن مرتب دست‌ها می‌باشد. زیرا از تجمع باکتری ‌ها در زیر ناخن ها جلوگیری می‌کنید .بعد از شستن حتما دستان خود را خشک کنید زیرا رطوبت ناخن‌ها را شکننده می‌کند .
کوتاهی ناخن


سعی کنید ناخن های خود را همیشه در یک جهت کوتاه کنید ، همچنین سوهان ناخن خود را در همان جهت استفاده کنید .زیرا مانع از ضعیف شدن و شکننده شدن ناخن‌ها می‌شوید .
یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنیم استفاده بیش از اندازه لاک‌ها می ‌باشد .لاک‌ها خوش رنگ و جذاب هستند، اما متاسفانه از مواد شیمایی تشکیل شده‌اند و استفاده طولانی مدت از آنها باعث آسیب‌های غیر قابل جبران می‌شود. و بیمارهای مختلفی را بوجود می‌آورند .
خیلی از زنانی که مشکلات تنفسی دارند به بوی مواد شیمیایی حساس هستند و استفاده از لاک مشکلات تنفسی آنان را افزایش می‌دهد.
ماساژ روغنی


برای حفاظت از ناخن ها بهتر است زمانی که با مواد شوینده، مواد خشن ،فلزی یا زبر کار می‌کنید از ژل های براق کننده یا دستکش استفاده کنید تا ناخن‌های شما کمتر آسیب ببیند .
برای اینکه استحکام ،درخشندگی و زیبایی ناخن های خود را افزایش دهید و ناخن‌های شکننده خود را ترمییم کنید . بهترین کار نگه داشتن و ماساژ دادن ناخن‌ها در روغن های گیاهی می‌باشد .دستان خود را در ظرف حاوی روغن قرار دهید و 3 الی 5 دقیقه در آن نگه دارید .
ناخن‌های بلند نسبت به ناخن‌های کوتاه شکننده‌تر هستند ، و نیاز به مراقبت بیشتری دارند . نبایدهای خود را بوسیله ناخن انجام دهید ،مثلا دکمه آسانسور یا دکمه‌های گوشی خود را انگشت فشار دهید . به هیچ عنوان از ناخن برای باز کردن گره،یا به عنوان پیچ گوشتی یا اهرم استفاده نکنید .زیرا به سرعت آسیب می بینند و شکسته می شوند.
در هنگام تایپ کردن از سر انگشت‌های خود استفاده کنید نه از ناخن‌ها . از پاک کننده های لاک حاوی استون به هیچ عنوان استفاده نکنید چون آسیب آنها بیشتر است و به مرور زمان ناخن‌های شما از بین می ‌برند .
می‌توانید برای حفاظت بیشتر از ناخن ها به طور مرتب از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید و دست‌ها و ناخن های خود را نرم و لطیف نگه دارید . کرم های مرطوب کننده به عنوان یک محافظ قوی از دست و ناخن های شما مراقبت می‌کند .
نگهداری و مراقبت از ناخن ها بسیار اهمیت دارد زیرا در زیبایی شما نقش اساس ایفا می‌کنند.

دیگران پسندیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *